Skip to main content

Vilkår og betingelser for bruk av Ekofib-plattformen

 

Innledning:

Disse vilkårene og betingelsene regulerer din bruk av Ekofib-plattformen. Ved å bruke Plattformen samtykker du i å være bundet av disse vilkårene. Hvis du ikke godtar disse vilkårene, må du avstå fra å bruke Plattformen.

 

Priser og Betaling:

Alle priser på vår plattform er oppgitt i Norske Kroner (NOK). Betaling for kjøp på Plattformen vil bli trukket umiddelbart etter at kjøpet er fullført.

 

Godkjenning av Bambora-vilkår

Ved å bruke Vipps som betalingsløsning på vår plattform, bekrefter du at du har gjort deg kjent med og akseptert Bambora sine vilkår og betingelser. Dette viser at du er kjent med og enig i Bambora sine retningslinjer og vilkår.

 

Ansvar for Bambora/Vipps-transaksjoner

Ekofib fraskriver seg ansvaret for eventuelle tap, skader eller uoverensstemmelser som oppstår i forbindelse med Vipps-transaksjoner. Eventuelle tvister eller uenigheter knyttet til Vipps-transaksjoner skal håndteres i samsvar med Bambora sine egne retningslinjer og prosedyrer.

 

Bambora/Vipps-brukerens ansvar

Som bruker av Vipps er du ansvarlig for å følge alle retningslinjer og betingelser som er fastsatt av Vipps. Dette inkluderer riktig bruk av Vipps-appen, beskyttelse av Vipps-kontoopplysninger og rapportering av mistenkelige eller uautoriserte transaksjoner til Vipps.

 

Personvern og databehandling

Vi tar ditt personvern på alvor og er forpliktet til å beskytte dine personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernlover og forskrifter, inkludert den europeiske personvernforordningen (GDPR). Denne personvernerklæringen gir informasjon om hvilke personopplysninger vi samler inn, hvordan vi bruker dem, og hvilke rettigheter du har i forbindelse med disse opplysningene.

 

Innsamling av personopplysninger

Når du bruker Plattformen vår, kan vi samle inn personopplysninger som navn, adresse, e-postadresse, fødselsdato og telefonnummer. Disse opplysningene kan bli innhentet når du oppretter en konto, laster opp organisasjonsmedlemmer, kjøper produkter som tilbys gjennom Plattformen, sender inn skjemaer eller kontakter oss via e-post eller andre kommunikasjonskanaler for å opprette en bruker på vår plattform.

 

 

 

Bruk av personopplysninger

Vi bruker personopplysningene dine til å administrere Plattform-kontoen du har blitt invitert til og for å forbedre brukeropplevelsen på Plattformen vår. Vi kan også bruke personopplysningene dine til å kontakte deg angående relevante oppdateringer om Plattformtjenesten vi tilbyr, kun når salgskampanjen er aktiv.

 

Deling av personopplysninger

Vi deler ikke personopplysningene dine med tredjeparter uten ditt samtykke, med mindre det er nødvendig for å oppfylle en juridisk forpliktelse eller for å utføre de tjenestene du har bedt om.

 

Databeskyttelse og sletting av personopplysninger

Vi tar rimelige tiltak for å sikre personopplysningene dine mot uautorisert tilgang, tap, misbruk eller endringer. Vi oppbevarer personopplysningene dine kun så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet med innsamlingen i tråd med GDPR. Etter avsluttet kampanjeperiode på Plattformen vår, vil vi slette dine personopplysninger som bruker og kjøper fra våre systemer.

 

Salgstransaksjoner og provisjon

Ekofib fungerer som selger på plattformen og tilbyr et utvalg av produkter til salgs. Ved hver salgstransaksjon, betaler Ekofib en avtalt provisjon til den relevante parten. Størrelsen på denne provisjonen er variabel og bestemmes i henhold til den spesifikke avtalen som er inngått mellom Ekofib og den aktuelle parten.

 

Frakt og Levering

Kjøperen pådrar seg ingen fraktkostnader. Ekofib og dugnadsorganisatoren – kunden som har inngått kontrakt med Ekofib – skal i fellesskap avtale fraktmetoder og anslått leveringstid. Det er dugnadsorganisatorens ansvar å klart og tydelig formidle denne informasjonen til både selgere og kjøpere. Fraktalternativene som tilbys er:

  1. Levering til et sted forhåndsbestemt av dugnadsorganisatoren: Denne metoden innebærer at varer blir levert til en forhåndsbestemt adresse avtalt av dugnadsorganisatoren. Dugnadsorganisatoren vil formidle den estimerte leveringstiden til alle involverte parter.
  2. Direkte forsendelse til sluttbrukeren via post: Estimert leveringstid ved direkte forsendelse vil variere basert på posttjenestenes tidsplaner og vil bli kommunisert til kjøperen ved bestilling.

Produkter vil bli sendt innenfor den avtalte tidsrammen. Dugnadsorganisatoren må sikre at alle selgere og kjøpere er informert om forventede tidsfrister for forsendelse.

Ved å gjennomføre en bestilling bekrefter sluttkunden at de har lest og akseptert Ekofib sine vilkår.

 

Dine rettigheter

Du har rett til å be om innsyn i personopplysningene vi har om deg, rette eventuelle unøyaktigheter, begrense behandlingen av opplysningene dine, motsette deg behandlingen, be om sletting av opplysningene dine eller be om å motta en kopi av opplysningene dine i et strukturert, maskinlesbart format. Du kan også når som helst trekke tilbake samtykket ditt til å behandle personopplysningene dine.

 

Tvister og jurisdiksjon

Enhver tvist eller uenighet som oppstår i forbindelse med disse vilkårene skal løses gjennom forhandlinger mellom partene. Hvis enighet ikke kan oppnås, skal tvisten underlegges relevant jurisdiksjon i henhold til gjeldende lover og forskrifter.

Angrerett og Refusjon

14-dagers Angrerett hos Ekofib:

Hos Ekofib har kundene en angrerett på 14 dager i samsvar med forbrukerkjøpsloven, forutsatt at varen returneres i sin opprinnelige tilstand med alle etiketter og lapper intakt.

Spesielle regler kan gjelde for visse typer varer, som undertøy, hvor retur kun er mulig hvis varen er forseglet og ikke har blitt brukt.

 

Returprosess

For å utøve angreretten, må kunden kontakte Ekofibs kundeservice innen 14 dager etter mottak av varen.

Etter kontakt med kundeservice, vil kunden motta videre instruksjoner om returprosessen via e-post.

Kostnaden for retur betales av kunden, med mindre annet er avtalt eller spesifisert av Ekofib.

 

Refusjon

Ved gyldig bruk av angreretten, forplikter Ekofib seg til å refundere kundens betalinger, unntatt eventuelle returkostnader.

Refusjonen blir normalt utført innen en gitt tidsramme (for eksempel 2-5 virkedager) etter at returpakken er mottatt og kontrollert av Ekofib.

Tilbakebetalingen skjer via samme betalingsmetode som den opprinnelige transaksjonen, med mindre annet er avtalt.

 

Reklamasjonsrett

I henhold til forbrukerkjøpsloven har kunder en 2 års reklamasjonsrett. Dette innebærer at våre kunder har rett til å klage på feil ved varer som viser seg innen to år etter at varen ble mottatt. Reklamasjonsretten dekker feil og mangler som var til stede ved leveringstidspunktet, selv om de ikke blir oppdaget før senere.

 

Ved mottak av en defekt vare, bør kunden umiddelbart kontakte Ekofibs kundeservice for å melde fra om problemet. For å gjøre en reklamasjon, vennligst følg vår standard prosedyre for kundeservice slik at vi kan hjelpe deg så effektivt som mulig.

 

Ekofib vil dekke returfrakten for reklamasjoner som er godkjente i henhold til forbrukerkjøpsloven. Vi vil tilby kompensasjon eller refusjon for defekte varer etter at reklamasjonen er godkjent, i tråd med de rettighetene som kunden har ifølge loven.

 

Kontakt oss

Hvis du har spørsmål, bekymringer eller ønsker å utøve dine rettigheter angående personopplysningene dine, kan du kontakte oss ved å bruke kontaktinformasjonen som er oppgitt på Plattformen vår.

 

Ekofib AS

Varnaveien 27

1526 Moss, Norge

Org.nr: 922 758 514

E-post: kundeservice@ekofib.no

Telefon: +47 411 11 983

Gyldig fra: Denne personvernerklæringen trer i kraft fra 01.04.2023.